Tuesday, May 3, 2011

seram?

minggu lepas housemate aku yang berbangsa cina demam. segalanya ok pada hari yang indah itu.

malam itu kami bertiga bersama seorang lagi housemate, harvin kaur makan di kuala perlis. menu ikan bakar, ikan masak 3 rasa, kailan ikan masin. sedap! kami balik dah menginjak ke waktu magrib. langit yang cerah manjadi hening kemerahan.

sepanjang perjalanan kami berborak, bergelak tawa. hahaha. sampai simpang nak ke hostel satu kemalangan kecil berlaku. oh ya jalan yang aku lalu memang sunyi. maklumlah jalan kampung. sakit hati juga satu hal. kadang-kadang penduduk ni ingat jalan mereka punya. drive at 20km/h, give wrong signal, no signal no lampu no bla bla bla. ahh tak kisah la. dan aku sepatut peka jalan itu jalan kampung. (sekali dah melalut). sampai simpang aku nampak benda hitam dah dekat aku perasan itu kucing, a black cat and it never bother me pun. duduk diam so i thought by lalu je and make the cat passed through between the tyres, i think ok already.

tapi ia bukan begitu. masa dah dekat sangat kucing tu berpaling toleh pada aku. dan semasa lalu aku rasa aku terlanggar. ye, macam terlanggar. aneh. sebab aku penah langgar kucing sebelum ni, yg dah MATI. rasa dia bukan begini.

aku balik dan menangis. sedih. T_________T

esok pagi kami bertiga jogging. dan tak ternampak bangkai kucing di jalan tersebut. ok malas nak fikir.

dan kemudian hor li ting demam. then at midnight she sleep with me. kami semua panggil dia ting ting.

esoknya, dia terjaga tengah malam dan woke me up said she can't breath at all. at 3 am i called azri my classmate sebab my car parked inside the pagar so tak boleh nak keluar. but then my friend's car pun tak boleh juga. so i decide to suruh mak guard to open the gate for us. then azri said he want to ikut together with anuar. ok lah tak lah rasa seram sangat nak lalu jalan gelap tak berlampu (pretty please letak lampu ye perlis ni T______T).

balik from hospital lalu jalan lain yang sumpah sunyi pekat gelap dan kena lalu kawasan perkuburan. aku pecut. masa lalu aku macam ternampak white colour thingy but im tak kisah sangat and straight away going back to the hostel. then ting ting ate ubat and went to sleep.

about a week she ate medicine but tak ada apa pun. lalu masa kami bertiga belajar bersama di library, dia mengadu sakit sangat dada. hantar klinik but no doctor, yelah dah nak magrib. then hantar to the hospital. then wait.

blood test, urine sample then she has to be admitted to the hospital. call her family and let them knows semua. her family akan tiba dalam midnight. sorry ting ting, we can't accompany you there. :( doctor said her body kurang air dan gastrik padahal.......

her family reached hospital kangar a bit late because by what ting ting had told us her mom went to met one woman to see what had happened to ting ting. so the auntie was given ting ting's shirt and straight away knew something is wrong and she made one kertas tulis something (sorry i don't know. a bit only i can tell :) ) and burnt the paper. the ashes being mixed with the water to give ting ting for minum.

the next day, she discharged from the hospital already and seems a bit ok la. pity her, got exam on the next day.

wahh. they asked, why ting ting yang kena even though it is not perkuburan cina?i also don't know. naahh. i don't want to think much. as long as everyone is fine now. except for me. demam campak punya pasal. have to exam at the bilik sakit alone. and first paper i sat after been sick, i cried for the half first hour. yeah, but anisah's punya chickenpox rasa lagi teruk from mine. we were given something suits with us. the sikit one i can't tahan. i wonder how anisah at that time. ok guys!terpanjang pula entry ini. baii!! *nak study for environmental law pulaaaakkkkkkk... ^^
Share/Bookmark
Comments
0 Comments

0 suke nak komen: