Monday, May 23, 2011

err takde tajuk sesuai kot? =.="

aku menghadiri universiti teknologi malaysia (UTM) johor untuk program pemadam dalam saat akhir, tu pun atas alasan mengganti orang yang tak pergi. pada mulanya memang tak nak pergi.

ke sana mendengar ceramah yang paling best pada hemat aku adalah dari PDRM. walaupun pengisiannya mengenai jenis dadah yang biasa kita dengar tapi dia terangkan dengan gaya dia. cara kemasukkan dadah melalui keldai dadah yang rata-rata perempuan yg tangkap cinta dengan si gagak hitam. please. stop dah. dan tengok video sebatan. best err sedih tapi dia jahat.

aku suka soalan ini "dadah yang dirampas pergi ke mana?betul ke ada supply dadah ke pusat serenti?" ok jawapan dadah itu akan dimusnahkan mengikut prosedur sama ada ditanam atau dibakar dan dadah itu dadah gantian atau nama lain methadone yg diberi mengikut keperluan penagih tegar. dan aku juga terfikir dengan soalan kawan sebelah aku. duit dan harta yg disita dirampas?oh kerajaan simpan kata ayahnya. ok.

haha. aku ke sana paling best sebab jalan jalan tabur wang. sob sob. beli dress yg aku rasa kalau beli secara on9 lagi mahal. HAHAHA. last day menuju KL, singgah di ayer hitam membeli belah. takda apa sangat pun. setakat beli congkak. eh tu pun nak beli?memang lah. dah lama aku tak jumpa congkak, sampai masa balik adik aku kegirangan tak lompat (dia buntal susah lompat).

sepanjang di ayer hitam yg panas tu aku tengok semua kedai akan jual barangan yg sama. tak boleh ke benda lain?sebelah kedai dah tembikar, sebelah dan sebelah lagi pun tembikar. kalau seberang sana jual bantal kedai sini pun nak jual bantal. kenapa?cuba jual benda lain. bukan takda benda menarik kat johor tu. aku pun bosan. dah biasa sangat orang macam ni. kalau sekitar tepi pantai err pantai?kat kuala perlis tu. ada jual cucuk-cucuk yang bakar dan sederet semua jual benda sama. boleh je kalau nak buat cekodok ke, pisang goreng ke, sandwich ke dan etc. mesti ke nak sama?or nak tengok siapa lagi maju?BLAH.

aku pun beli juga. untuk diri aku.

untuk adik bujang aku kaler silver. dah kereta dia warna silver. haha. comel!suka!ayah membebel ini pun nak dibeli. ^^V
Share/Bookmark
Comments
0 Comments

0 suke nak komen: