Sunday, May 8, 2011

TAK selamat hari ibu lah camni.

hari ibu adalah pada hari ahad minggu kedua bulan may. aku tak sambut pun sebab bagi aku hari hari adalah hari emak. aku sayang mak aku hari hari tak ada hari istimewa. hahaha. tapi aku rasa hari emak adalah wajar pada sejurus emak melahirkan kita. sebab dari situ kita dah ternyata anak emak yang akan kita panggil emak dan hormat beliau sebagai wanita cekal. makna kata hari lahir aku adalah hari emak aku. emak ku!! hihih ^^

aku degil kat mak tapi mak baik je dengan aku. hantar pergi sekolah pagi pagi. berleter kat aku hampir setiap hari. theeeeeheee ^^ dan skrg ddk kat universiti hari hari mengigau pasal mak hari hari juga lapar masakan emak. cisss. emak ikut lah eny balik perlis tu. muahahaha.

dan seperti biasa kalau ada laa hari hari istimewa ni mesti akan ada artikel macam hari valentine tapi tu memang tak elok kalau cara sambutan tak elok. juga earth hour yang tak silap yang aku baca, merupakan konspirasi yahudi. dan kini.....hari ibu pun ada juga. nah link (IBU) dan juga ada dari blog (SINI). dan dari itu ternyata hari emak umi mama mom ibu dan apa yang anda panggil emak anda adalah haram.

digalakkan menghormati ibu dan bapa terutama ibu kita. menghargai menghormati sangatlah dituntut. hari ibu tidak melibatkan sebarang yang tidak patut pun. setakat bagi hadiah kat mak and cium cium pipi cakap "selamat hari ibu!!" adakah salah?tidak bukan?masak untuk mak suruh mak berehat sambil lepak lepak tengok tv adalah tidak salah. sian mak, bagi lah rehat pun.

tapi semua ini adalah atas kehendak anda sendiri. anda punya niat. anda punya hati. semua nak ada artikel kan?
Share/Bookmark
Comments
0 Comments

0 suke nak komen: