Tuesday, May 10, 2011

tak sama semua org :)

aku dah bebas dari demam campak!gembira?suka?mestilah. duduk di rumah sepanjang hari apa yang aku buat? mestilah makan dan makan. aku sangat suka makan. bangun tidur makan pastu tertidur then bangun lagi lepas kena bebel dan makan lagi. pleasssseeee aku tak mahu naik sampai 99 kg. skrg pun dah macam nangka. T.T

ayah aku kata buku tun mahathir tu dah abis di dua buah kedai. dan dia dah tempah and tak lama sampai lah!yeay! i just text him asked bought dah ke but he said im not interested. yelahhhhhhhh~

oh tadi aku melihat status zira hashim (cari kat fb). yg berbunyi lebih kurang begini "kalau kita pakai selipar jamban pergi mall memang promoter kat situ tak layan eh?simbol tak ada duit?" haa begitu lah hendaknya. ok, nak cerita yang ayah aku pernah cerita. situasi dan nama diubah.^^

pada hari yang hening lagi memancar sang suria seorang lelaki berusia 40-an berminat ingin membeli rumah. yelah, keluarga dah besar. kena la rumah yang selesa untuk hari yg mendatang. kan? jadi pergilah beliau ke satu lokasi di selangor untuk melihat rumah contoh dan berkenan betul beliau dengan rumah banglo dua tingkat setengah di atas bukit itu.

lalu bertanya lah beliau pada seorang disitu ( adakah dipanggil promoter juga? =.=" ). seorang wanita melayu yang molek lah dibuat bini. dah lelaki berusia 40-an bertanya "em rumah di atas bukit tu. berapa ya? dan bla bla bla"

DAN perempuan itu menjawab "oh encik rumah tu mahal. apa kata tengok-tengok rumah yang lain?" lelaki itu terdiam dan berlalu pergi selepas mengucapkan terima kasih. minggu depan datang lagi lelaki itu dan berjumpa perempuan yang sama dan jawapan diberi still sama. "rumah itu mahal encik". diam lelaki itu dan melihat perempuan itu melayan mesra lelaki cina yang dtg walaupun hanya berseluar pendek (bukan rasist ok?) .

dan ini semua kerana lelaki itu memakai baju biasa yang juga dipakai oleh pekerja beliau. kira pakai uniform pekerja tetapi lelaki itu adalah pemilik syarikat berkenaan. berlalu pergi lelaki itu dengan keretanya dan pergi ke tempat lain. alhamdulillah, lagi bagus :)

ps : jgn lah kurang ajar sgt. tak semua org pakai biasa-biasa adalah or berduit berharta. tak juga org pakai branded itu mampu miliki semua. mana tau cuma gred AA atau hutang? :)
Share/Bookmark
Comments
0 Comments

0 suke nak komen: