Sunday, June 5, 2011

yang buruk tak semestinya kekal buruk. :)

dan pada malam ini aku teringat..

semua orang akan ada benda buruk dalam hidup. tapi bergantung pada setiap orang. aku ada. kau pun ada. tapi kalau buat buat lupa akan benda buruk, memang senang. kalau teringat? akan menangis sendiri.

tapi jangan salahkan diri jangan salahkan keadaan. benda buruk macam ni, "dia" lah cikgu untuk masa depan kita. "dia" buat kita beringat untuk tidak melakukan semula. cukuplah ada insan di sekeliling yang memberi semangat, itu sudah cukup.

hey?kita bukan tinggal seorang diri di dunia ini. panjatkan doa pada illahi, agar esok kita diberikan kesenangan dan terhapus air mata. bertuahlah dah lalui pengalaman buruk itu. walaupun buruk bagi kita tapi tuhan tahu mengapa. dan kita sebagai insan kena kuat. aku juga ingin kuat. :) aku senyum walaupun hati tidak tenang.

nota : mak, ayah, nenek, atuk, pakngah & makngah baru berlepas untuk ibadah umrah. aku kira sekarang sudah tiba di madinah. to them, perjalanan dirahmati-NYA.
Share/Bookmark
Comments
3 Comments

3 suke nak komen:

sergeant keroro said...

yup,setuju!

semoga mereka selamat pergi dan balik :)

tabahlah menghadapi sesuatu, kerana di sebalik ketabahan itu akan terbit suatu keindahan ;)

hi awek freaky :P

erniemusliana said...

thnx.

haha hye :)

syaimz said...

hi semua! (: