Tuesday, June 28, 2011

perlu kerja ke?

bangun pagi mengerjakan kewajipan seorang muslim. bertatih tatih ke toilet membersihkan diri. usai solat, berteleku sebentar. sama ada sambung bermimpi atau turun ke bawah ke ruang tamu untuk berehat dan berbual dengan wanita cekal yang membesarkan aku sedari kecil.

lantas aku membuat keputusan untuk menyelimuti diri dalam kesejukkan yang bukan semula jadi. golek ke kiri golek ke kanan. pemikiran aku masih kosong. sudah dua bulan aku begini. bukan tak mahu tapi ada sahaja halangannya. lagipun tujuan dia cuma satu, nak beli benda yang tak mungkin daddy belikan.

DSLR. alasan beliau, takda function pun benda ni. =.="

kerja. ye, dah lama aku rancang nak kerja. sebelum exam lagi. tapi akhirnya?menadah tangan sebelum start enjin kereta mini. ye, setelah ada lesen yang sah. aku hanya tahu merayau ke semua tempat.

patutlah mak kawan aku kata kepada anaknya;

"kalau macam ni la ain, korang memang tak payah kerja, keluar je manjang"

aku sekadar sengih. menggeleng tidak, mengangguk pun tidak. haaaahhhhh....tgu duit raya?



Share/Bookmark
Comments
3 Comments

3 suke nak komen:

Freaky said...

x yah keja la sayang.. tdo jep :P

erniemusliana said...

ta mungkin. :P

sergeant keroro said...

dah besar, xde duit raye XD