Sunday, July 10, 2011

sibuk menyibuk dan penyibuk.

saban hari mesti ada tak kena dengan hidup. sometimes, orang luar lagi menyibuk hal kita sampai jadinya si pengadu domba macam eh-eh-perempuan-tu-ko-awek bla bla bla dan bla. atau mungkin dia rasa lain dan sesungguhnya takde siapa pun yg sama sebijik. tak perlu LAH sgt nak menyibuk hal orang sebab orang lain tak sibuk pun hal anda. dan anda siapa yang anda rasa anda macam kenal sangat orang yang anda sibukkan tu? kain terlebih? tu lah yang jagakan kain aku?

kalau macam gambar kat bawah ni memang lah ada baiknya menyibuk sikit sebab jiran aku dah dua hari mati sebenarnya. takde siapa pun tahu cuma rasa pelik bila telefon tak berangkat dan ketuk pintu pun tak berjawab. mendiang tinggal sorang je dan mendiang memang sakit. tapi mendiang sangat baik, dia lah yang cadang aku pergi matrikulasi dari sambung kat kolej. jiran aku sebelah rumah pula kata dia tak sangka sebab malam tu dia nampak mendiang keluar rumah amik angin kat laman. OH! dan mak aku terkilan sebab baru je dorang borak sama dan makan sama.


oleh itu, byebye!

ps : penggunaan aku tidak membawa maksud aku kurang ajar atau ape, cuma penggunaan macam "aku suke kau" atau "aku sayang kau" membawa maksud yg tegas dan keras bagi aku. macam "oh kau yang ku rindu, di bawah simbahan bulan, aku bla bla bla" ada SAYA atau AWAK?



Share/Bookmark
Comments
2 Comments

2 suke nak komen:

sugar2 kapas strawberry said...

yg cerita awk ckp tu mmglah harus jaga tepi kain org...hehe

rafiq said...

bkn jage tepi kain tu. tu hak jiran kan. kena lawat jugak..