Thursday, December 16, 2010

budak kicik tetibe dewasa

tetibe aku jadi tak puas hati. bukanlah pasal pe tapi perbandingan ketara antara aku mase tingkatan 1 dan mereka skrg. melihat mereka yg aku rase matang dr usia tapi akal tak panjang juge. hisshhhh..... maksud akak (haha) kamu perlu byk belajar.

1) dulu aku pegi sekola aku tak pakai ape kat muke, dan aku tak tau pon compact powder itu perlu dipakai. huh muke baek pegi sekola dgn tudung senget serta bulat tapi kalo budak skrg?tudung kene tajam yahh itu penting dan bibir berkilat. fuhh meletup mcm nak pegi kenduri.

2) dulu mase aku sekola aku tak pentingkan teknologi. seingat aku, internet tu aku tak guna lagi dan kegunaan yg masih aku rase was-was akan kegunaan. tapi skrg, aku jumpe budak kecik ni ade dah blog. bagus.

3) facebook?myspace?dan pape la aku ade da nak abis skola menengah. skrg bukan kate form 1, kazen aku yg darjah 2 pon ade fb. sungguh tak berpatutan. bukan ade member pon. ni adek aku yg djh 6 juge minat nak ade fb sbb aku da buatkan utk abgnya. bagus. buang mase mcm kakak ko.

4) phone?aku ade since form 2. adek aku dr drjh berape tah ade dan ade camera serta memory card padahal phone pertama aku cume 3315. bapak hepi ayah aku kasik. tah pape je aku rase, dan budak skrg?adek aku yg last dah hilang 2 phone. dedua kamera ade, memori card dan pape laa. skrg?nokia 6500 slide. ok, ko hebat wahai adek padahal upsr tak 5a cam kakak ko. *tetibe berlagak. haha

5) adek aku maen ps utk mengisi mase lapang. aku dulu maen card yg "1 happy famili at HOME" haha. kelakar laa. aku takde barbie sbb aku selesa maen kejar-kejar atau tembak-tembak?haha bahagianyeeee ade pistol air.

6) baju skola nak canggih jep. atau "abang nak baju kain licin" byk cantik muke ko. aku pakai je ape mak beli tapi canggih laa. hahaha. dan kasut?jazz eyh pallas eyh tak igt la ejaan. form 4 pakai power. bagus betol aku. dan mereke digosokkan, aku sendiri. mak?tak adil. :P

7) beg aku dulu kembong-kembong sbb bwk ilmu yg byk. beg adek aku dan purata budak skrg cume ade kertas dan pencil box. aku tgl gak bwh meja dulu tp beg aku still berat. huh gile nerdy dan sgt bersemangat nak belajar sbb mase skola apekah impian kamu? dan aku menjawab "ingin ke menara gading" alhamdulillah aku skrg degree di unimap :)

laen?aku taktau tp budak zaman skrg sgt advance. aku tak pakai cardigan pon dulu-dulu. haha. dan wedges eyh tuh kfc ke? lipstick aku pakai sem 1 di unimap. hahaha. tah pape jep at least aku adelah remaja yg membesar. euww?
Share/Bookmark
Comments
3 Comments

3 suke nak komen:

AIMAN said...

jom pinjam mesin daramon, jadi kecik balek. heh

erniemusliana said...

eh elok da aku besau..:P

SaYraH WonDerLanD said...

dlu laen skarang laen =P

geram gak melihat kemanjaan dan kemalasan adik2 saya ..

rasa mcm x adil je...tp itulah hakikatnya..