Wednesday, November 24, 2010

exam lagi

sekarang jam menunjukkan 1605 pm. tapi math punye buku aku tak sentuh pon. apehal lagi dgn melakukan kira-kira. aku tatau ape yg meresap dalam tubuh. seakan raja malas sdg bertakhta di hati. sebab tade keje, pegi Google "waktu belajar yg sesuai" eh tak igt aku taip ape tapi berkaitan camtu la. jumpa indon punye, bayangkan betapa bekerut aku nak paham.

"kita ini berbeda-beda..aiii tak sedap....emm kita ni berlainan. ade orang jenis suke belaja lewat malam. aku tak boleh, tak masuk. ade orang belaja kat sekolah or kampus je. kat uma membuta. huh....." patu jumpe ini jugak dalam site tu.

tips untuk belajar menghadapi exam dan ujian juge boleh

1. Belajar berkumpulan
ini bagus. tapi jgn ajak satu kroni korang atau kamu kecundang utk begosip sepanjang hari. aku tau laaaa~~~ paling ramai pon 3 or 4. cari orang yg kamu selesa utk belaja tau tau. :D

2. Rajin buat catatan comel! ^^
jangan biarkan buku anda seperti baru lepas bleach. hahah dan rajin-rajin buat nota cantik yg berkalerful.

3. Merencanakan pelan?
sila tumpukan kat bahagian yg lemah. cam aku tak suke math, jadik mmg math yg aku study last. hahaha. tapi itu salah!

4. Disiplin
jgn main-main. jauhi facebook-ing,blogging dan seumpama. hahah aku sdg melakukannya :P

5. Bertanya
tak paham tanya. tgk aku, tanya ngek. aku rase ngek pon bosan tgk aku. hahaha. mekasih ngek! :D err jgn kedekut kalo orang ty, jwb kalo tau. jgn kelentong dgn ilmu salah sudah

6. Hindari belajar lebih-lebih
belaja sgt lame tp input sikit. elok sgt ke? sile pastikan anda mendapat rehat secukupnye.

7. Jujur dlm ujian
ini penting. jgn meniru ye? jujur sbb ini melibatkan mase depan. haih.

*lagipon, tak elok study last minit . mengeluh dan mengeluh lagi. =.="


Share/Bookmark
Comments
0 Comments

0 suke nak komen: