Saturday, September 10, 2011

6% kan???? ^^V


" RM0. pelanggan dihargai, mulai 15/9/2011 semua pembelian reload & pek permulaan prabayar akan dikenakan 6% cukai perkhidmatan yg berkenaan"

dan aku mula bertanya pada diri sendiri. apakah semua ini dan kenapa harus ada cukai? cukai untuk apakah? aku nak salahkan siapakah? siapa tahu? tolong explain kat aku. dan mulaLAH ada page bantahan kat facebook, aww comel! kau rasa kau boleh elakkan cukai 6% tu ke?

walaupun sebelum takde cukai aku kena bayar RM10.50 atau RM11.00 untuk kad reload RM10 tapi aku rasa "biasaLAH kau nak untung, tak selamatLAH kau". tapi dengan adanya cukai, mungkin aku akan bayar RM12 .00 untuk kad reload.

6% dari RM10.00 adalah RM0.60. walaupun nampak sikit tetapi menyusahkan aku sebab aku bukan pengguna syiling yg tegar. malah syiling dilambung-lambung dan asyik nak tukar kalau genap seringgit.

dan dengan adanya cukai ini yang membawa jumlah RM0.60, aku akan rasa rugi kerana aku boleh msg incik kekasih sebanyak 60 kali, msg emak kesayangan sebanyak 6 kali dan msg kawan aku si pengguna selain celcom sebanyak 3 kali. ini ternyata satu pembaziran. apakah? apakah?

*kbaii saya dah sampai Perlis~

Share/Bookmark
Comments
1 Comments

1 suke nak komen:

ZULHILMI TEMPOYAK said...

mcm tu la...

spe lg...

pnyusah kite ni..
huhuh