Thursday, March 4, 2010

mood ; bercerita

pada satu hari,
saya dan kawan saya ke salun rambut untuk mencantikkan rambut.
semasa rambut saya sedang distim,
saya nampak seorang perempuan yang kedudukan beliau dekat dengan saya.
bukan apa,
selepas rambut beliau diluruskan (rebonding),
beliau memakai kembali tudung.
dalam hati saya bermonolog,
baguslah perempuan ni.
tiba2,
pada hari yang sangat berlainan.
semasa saya mengambil wang di mesin mengeluarkan wang (ATM),
saya nampak beliau.!
tetapi dengan tidak bertudung kepala.!
dan rambut beliau sangat pelik.!
tidak mengapa lagi,
semasa sedang makan pula,
saya dan kawan saya nampak beliau.!
kali ini dengan berseluar pendek.!
ish3,kalau cantik tidak mengapa tetapi....
beliau sering dengan seorang rakan beliau yang juga tidak bertudung kepala,
mengkerintingkan (perm) rambut dan berwarna perang (brunette).
tetapi yang pasti,
semasa awal pagi berkejar hendak naik bas,
ada seorang wanita cina yang membuat mimik muka yang menggelikan semasa ternampak perempuan itu,
dulu pergi kelas pakai tudung,
sekarang?
TIDAK.
sudah-lah pula meletakan riben ungu di rambut. (haa??)
____________________________________________________________
dalam kes berlainan pula,
wanita lain yang semasa mudanya,
se-matrikulasi dengan saya,
wanita ini kalau ke kafe makan pun bertudung,
tetapi,
masuk UNIMAP,
TIDAK
(terkejut mungkin).
persamaan mereka.?ketiga-tiga kuat makan budu..oppss.!
(no offence.!not all peps are d same,me also not perfect but.?u can tink by ur own-lah)


Share/Bookmark
Comments
0 Comments

0 suke nak komen: